Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

HIPERPRIMITIVIZMUS

hiperprimitivizmus - avagymit takar ez a szó/korunk első önálló magyar és a világ legmoderneb művészeti stílusirányzata/jelenség?

 

2008-2011-IG OLVASHATÓK A DIKTATÚRA 14. SZÁMÁBAN.

 

2012

600full-moritz-bleibtreu.jpgJANUÁR ELEJÉN SIKERÜLT ÖSSZEHOZNI A KICSIT ÚJABB, KÖZÖSSÉGIBB SZELLEMBEN KÉSZITETT (NOR ÉS MASERÁTI SOKAT SEGITETT) DIKTATÚRA 14. -ET, MELYET AZTÁN BEMUTATTAM A BUDAPESTI LIGET GALÉRIÁBAN A HITLERSZALONA 2-VEL. AZ ÚJSÁGBAN A HIPERPRIMITIVIZMUS ELSŐ NÉGY ÉVÉNEK TÖRTÉNETE LÁTHATÓ, VALAMINT A 3-AN ÍRT RENEGÁT PROJEKT LEGÚLYAB KIÁLTVÁNYA, ÉS ALKOTMÁNYA. PRAY MARY RÉGEBBI ÍRÁSA, A VALLÁSI HIPERPRIMITIVIZMUS C. CIKK LÉNYEGÉBEN ARRÓL BESZÉL, KERESHETNÉNK ENNEK AZ IRÁNYZATNAK EGY JELKÉPET (NÉGY HÓNAP GONDOLKODÁS UTÁN TALÁLTAM MEG: EGY KIEGÉSZITETT ROVÁS HÁ BETŰ (HÁ MINT HIPERPRIMITIVIZMUS), AMI EGYSZERRE JELKÉPEZ SZÉTHÚZÁST ÉS ÖSZETARTOZÁST, MIVEL EZ EGYBEN KÉT ELLENTÉTES IRÁNYBA MUTATÓ NYÍL, DE A KÖZÉPSŐ VONAL MINT A NYILAK SZÁRA: AZONOS. NOR A LEGŐRÜLTEBB GRAFIKÁIVAL MUTATKOZIK BE, PEDOFIL, EMÓSRA HARAXÓ SZKINHED, BÖRTÖNBEN SINYLŐDŐ HITLER, STB. MASERÁTI KETTEJÜK KÖZÜL AZ ELSŐ, AKI ÉRDEKES ÖSSZEFÜGGÉSEKET LÁT, ÚJRAFELFEDEZI AZ ÚJSÁG 5. SZÁMÁTÓL FÜGGETLENÜL, HOGY A HIPERPRIMITIVIZMUS NEM CSAK MŰVÉSZETI IRÁNYZAT, HANEM TENDENCIA A TÁRSADALOMBAN, hiperprimitivizmus-jel.jpgŐSZERINTE AZONTÚL HOGY EZ AZ IRÁNYZAT "ŐSERŐ", VALÓJÁBAN KIKÖVETKEZTETETT FEJLEMÉNYE A VILÁGBAN JELENLEG ZAJLÓ ESEMÉNYEKNEK, MINDÖSSZE NEVET ADTAM NEKI. VAJON TÉNYLEG IGY VAN? SZERINTEM NEM, DE EZ SEMMIT NEM JELENT, ÉN NEM KÜLSŐ SZEMLÉLŐ VAGYOK, MAJD MÁSOK MEGHATÁROZZÁK HA AKARLYÁK. NOR ANGLIÁBA UTAZIK ÉS OTT IS MARAD.

A HIPERPRIMITIVIZMUS ELŐREHALADÁSÁT A 15. DIKTATÚRA FORMAI ALAKZATBAN HATÁROZZA TOVÁBB: A SE NEM FŰZÖTT, SE NEM RAGASZTOTT KÖTET MEGJELENÉSE EZ, IRATFŰZÉS ESETÉN UGYANIS A LAPOK MEGCSERÉLHETŐK, KIEGÉSZÍTHETŐK VAGY LECSÖKKENTHETŐK. AZ ÖTLETET EGY RÉGISÉGVÁSÁRI KIADVÁNY ADTA, ÉS EZT FEJLESZTETTEM TOVÁBB. A HIPERPRIMITIVIZMUS TERMELTE KI TEHÁT AZT A FAJT A ÚJSÁGOT, AMELYNEK LAPJAI VÁLTOZTATHATÓK. ETTÓL MOBILISABB ÚJSÁG NEM LÉTEZETT MÉG, IGYH ÁT ABSZOLÚT ÚTTÖRŐ ÉS PROGRESSZÍV.  MASERÁTI ÉS DIKTÁTOR MEGALKOTTÁK DIKTÁTOR ÉVEKKEL EZELŐTTI ÖTLETÉBŐL ÉS NOR ILUSZTRÁCIÓIVAL A "HOGYAN LEGYÜNK IDEGBETEGEK?" CIMŰ VALÓBAN HIPERPRIMITIVISTA KIADVÁNYT, MELYRE KAPTUNK EGY ÍGÉRETET, HOGY KIADJÁK, DE ISMÉT FÉLREVEZETTEK. MISKOLC FASZKALAPJAI NEM VÁLTOZNAK, EZÉRT ALIG VÁRJUK, HOGY VÉGRE MEGDÖGÖLJENEK, HOGY VÉGRE LEHESSEN KEZDENI VALAMIT.

a DIKTATÚRA 16. EGY NIHILISTA SZELEMBEN SZÜLETŐ, SZUICIDITÁST KÖZPONTBA ÁLÍTÓ SZÁM LETT, AZ EDDIGI LEGKEVESEBB KÉPPEL, ÉS AZ EDDIGI DIY-HOZ LEGKÖZELEB ÁLÓ MEGOLDAÁSAL. HELYET KAPOT BENE ROHADÉK ELSŐ HIPERPRIMTIIVISTA GRAFIKÁINAK KÖZLÉSE, NÉMI KÉPEKRŐL SZÓÜLÓ INFÓVAL, AMI EDDIG SEHOL ELŐTT NE M VOLT, MÉG A GRAFIKAI KÖTETBEN SEM. EGY HIPERPRIMITIVIZMUST ÉS HIPERFASIZMUST A KOMINUZMUSSAL ÉS EGYÉBBEL ÖSSZEHASONLÍTÓ CIKK ÉKES PÉLDÁJA A MŰVÉSZETÜNK FELÜLEMELKEDÉSÉNEK A KICSINYES ÉS FELÜLETES KISPOLGÁRIAS DILETTÁNSOKON. AHOGYAN A 15., A 16. IS ÚJSZERŰ ABBAN, HOGY KALLIGRÁFIÁKAT HELYEZ ELŐTÉRBE: A 16.-NÁL A DIKTATÚRA-LOGÓ IS ÍGY KÉSZÜL, SŐT EGYSZERŰEN SZÁNDÉKOSAN NINCS KÉP SEM A BORÍTÓN SEM A HÁTLAPON, CSAXÖVEG, MÉGHOZZŐÁ CSAK SZABAD KÉZZEL ÍRT, AMI AZ EDDIGIEKHEZ KÉPEST JELENTŐSEN TÖBBET SZEREPEL A BELSŐ OLDALAKON IS. AZ ÚJSÁG ARRA A MÉLYPONTRA JUTOTT, HOGY MÁR NINCSENEK ELŐREGYÁRTOTT DARABOK, HANEM KIZÁRÓLAG ANNYI DARAB KÉSZÜL, AMEKKORA A RENDELŐXÁMA. MÉGSINCS SZÉGYENÉRZETEM, MAGYARORZSÁGON TÖBB NEVES KÖNYVKIADÓ IS EZT A PÉLDÁT KÖVETI.

A "FANZIN" ALAPKÖVETELMÉNYE, IL. A TÉNY, AMI MIATT LÉTREJÖTT: OLYAN CIKEK ÖSSZEOLLÓZÁSA EGYETLEN ÚJSÁGGÁ, AMIBŐL MÁS LAPOKBAN CSAK 1-2 OLDALT TETT KI. EZT A HAGYOMÁNY T ELEVENÍTI FEL A DIKTATÚRA 17., MELYBEN DIKTÁTOR ZENEI ÍZLÉSÉNEK EGY RÉSZÉT, AZ ÁLTALA JÓ ÉVTIZEDE POÉNBÓL FÉLRETETT CIKKEKET MUTATJA MEG, ANNAK EGY TÖREDÉKÉT/VÁLOGATÁSÁT. TOVÁB FOJTATODIK A HIPERPRIMITIVISTA GRAFIKÁK BEMUTATÁSA, KICSIT TALÁN TÖBB IS, MINT A 16-BAN. AZ OLDALAKON OLYAN KÉPEK ÉS VIZUÁLIS ELEMEK (SZÓRÓLAPOK AZ UNDERGROUND VILÁGÁBÓL) IS HELYET KAPTAK, ELSŐ IZBEN ILYEN MENYISÉGBEN, AMI EDDIG NEM VOLT, MERT TELJESEN FÜGETLENEK . A HIPERPRIMITIVIZMUS EGYETEMES JELKÉPÉRŐL ITT ESIXÓ TELJES TERJEDELMÉBEN, AMIT A 14-NÉL MÁR MEGEMLÍTETTTEM UGYAN, NYOMTATÁSBAN ITT JELENT MEG. SOKMINDEN TÖRTÉNT AMI SZARRÁ LEHETNE TAGLALNI AZ OTVÓTUNKBLOGBAMN, MÉGIS EZ LETT AZ EDDIGI LEGRÖVIDEBB, TI. JÓFORMÁN TŐMONDATOKBÓL ÁL. A SZÁMBAN KÖZÖL T EGYIK KÉPREGÉNY, ÉS TÖBB MÁS MŰVÉSZETI SZAKLAP OLVASÁSA ÉS ÉRTELMEZÉSE NYOMÁN, FEJESEKKEL VALÓ BESZÉLGETÉST ELEMEZVE UTÓLAG VALAMINT HOGY A 2012-ES ÉVBEN TÖBB OLYAN KALLIGRÁFIÁT VÁLLALTAM, MELYEK KÖZÜL CSAK AZ OLAJKÉPEK MARADTAK MEG, HISZEN A TÖBBI MEGRENDELÉSRE ÉS IDEIGLENES HELYRE KERÜLT, S CSAK FOTÓK ÖRZIK AZ EMLÉKÜKET,  ÚJ ÉRTELMEZÉST KAPOTT A TÉNY, HOGY PÉNZT ÉS ELISMERÉST CSAK AZOKBÓL A DOLGOKBÓL LEHET CSINÁLNI, AMELYEK MEGFELELNEK AZOK IGÉNYEINEK, AKIK ANYAGILAG TÁMOGATJÁK A SZCÉNÁT. AZ EGYIK MISKOLCI SZÓRAKOZÓHELY MEGRENDELÉSE ALAPJÁN RENCÁMTÁBLÁN KOKTÉLOKAT FESTETTEM UGYAN A KERÍTÉSRE, DE AZ EGYIK TÁBLÁN SZEREPEL A HIPERPRIMITIVIZMUS SZÓ IS - AHOGYAN A MŰCSARNOKBA IS KIFESTETTEM KALLIGRÁF MEGOLDAÁSSAL. MEGPRÓBÁLOM A MOSTANI ÚN. MŰVÉSZETI VONALAT, AMI GYAKORLATILAG RÉG NEM A MŰVÉSZETRŐL SZÓL, HANEM HOGY ABÓL HOGYAN LEHET (TEHÁT PL. ÚJ OLVASMÁNYAIM SZERINT) MINÉL TÖB PÉNZT CSINÁLNI, ÖSZEEGYEZTETNI ELVEIM ELÁRULÁSA NÉLKÜL AZZAL, HOGY AZT CSINÁLOM AMIT AKAROK. ENNEK A KÍSÉRLETNEK AZONBAN A DIKTATÚRA NEM TUD ELEGET TENNI, EZLÉRT A DIKTÁTOR LEMOND, ÉS HELYÉT THYPUS, A KALLIGRÁFUS VESZI ÁT, AKINEK ELSŐ DÖNTÉSE AZ VOLT, HOGY AZ ÚJSÁG NEVÉT DE KISSÉ JELLEMÉT IS ÚJRA MEG KELL VÁLTOZTATNI, ÍGY ZÁRVA LE A 2012-ES ÉVET, HISZEN A KÖVETKEZŐ SZÁMMAL NAGYKORÚ LESZ AZ EGYÉNISÉGEK (ÉS ALKOTÓK) LAPJA.....

 

2013

bdca54f6d2fd430c13a5c5204aeb1209_700x550.jpga 2012 decemberiés a 2013 januári nagyméretű kalligráfia festés a műcsarnokban DIKTÁTOR utolsó (?) nagy dobása, egyben Thypus eddigi csúcsa. a februári DIKTATÚRA 18. már idézi a későbbi INSPIRÁLÓ-t, a hiperprimitivizmus leredukálódott DIKTÁTOR írásaira. a Magyar Művészeti Akadémia körül szánalmas botrány alakul ki, melynek mindkét oldalától elhatárolódást fogalmazok meg, mert nem bánom hogy elpusztul a jelenlegi művészetinek nevezett piócák irányította dilettanizmus, de helyette valami ostoba keresztény-felfogást akarnak erőltetni, nem értik hogy a művészet nem tűr láncokat, mert ők nem kevésbé dilettánsok, nyilván egyik sem végzett még valódi alkotómunkát hiszen akkor értenék; az álláspont cikkben megfogalmazása arra is kitér, hogy az ellenzőkkel sem ért egyet egy hiperprimitivista, hiszen csak ugyanazt a szart akarják visszahozni, ami volt, erre pedig már 2008-ban megmondtuk a kezdet kezdetén, hogy kurvára nincs szükség! Egy hiperprimitivista tisztában van vele hogy a HARÁCSOLÁS rontott el a világon mindent, és hogy az idióta vallásháborúban az örök élet a céljuk, de DIKTÁTOR kikiáltotta, hogy ez  a gyenge emberek célja - mint a teljes életen át való tanulás is baromság, mert akkor sosem lehec elégedet semivel, ez pedig ellenkezik az élet lényegével. a március eleji HIPERREFORM c. cikkel felbukkant a lehetőség, hogy talán jobb lenne megreformálni az izmust, bár egyenlőre ez még csak megfogalmazhatatlan sejtés szintjén van. A március közepi háromszoros veboldalbetiltás továbbra is a tényt erősíti, hogy hiteles a HIPERPRIMITIVIZMUS (HIPERFASIZMUS?), már azért is, mert új erőre kapott azzal, hogy már maga a művészet ellen intéz kirohanásokat (HATALOM, VELED VAGYOK!, és A MŰVÉSZET ÁRTALMAS c. cikkek) de meddig lehet ezt még csinálni? Különösen annak fényében, hogy másfél hónap leforgása alatt több projektes oldalt többször letiltanak a szabadszájúsága miatt (olyan új cikkek, amikben többek közt a gyerekgyilkosság is szóba kerül, ami miatt Diktátor még egy munkahelyet is elveszít, és még felületes, igénytelenül zaklató, fenyegető üzeneteket is kap ismeretlenül bátor emberektől), például a diktatúra oldalát harmadszorra már végérvényesen? Nem tudok mást mondani erről az időszakról, mint hogy kicsúszott a dolog, spontánná vált; de még nem vették el a kedvünket. az INSPIRÁLÓ 19. száma több botrányt is tartalmaz: elsőnek olyan cikkeket közlök benne, amik miatt állást vesztettem el (gyerekgyilkosságról, rendőrök polgárveréséről, ezekre biztatásról szól a cikk nagyjából), senki sem értette meg jóformán. Folytatódott azzal ,hogy a következő oldalletiltás egyike a borítón szereplő Saínée, amelyen önmagát jól láthatóan injekciós tűvel gyomron szúrja, és DIKTÁTOR fotója, amit Ausviccban készített, és zsidócsillagok és horogkeresztek szerepelnek rajta. Az újság külalakja kibővült ajándékokkal (képeslap, matrica, könyvjelző), és külön borítékban lelhető fel. a HIPERPRIMITIVIZMUS még mindig csak IDKTÁTOR ciikkeiben jelenik meg, ezekből válogatást és az ELMÉLETEK 2.  névvel ellátott 4082 végén bpesten, a Laborban fog felolvasni. az ELMÉLETEK ezúttal azt az új, hamisítatlan HIPERPRIMITIVISTA nézetet mutatják be, hogy NEM A TÚLÉLÉS FONTOS, HANEM A STÍLUS és hogy AZ EMBER NEM AZ EVOLÚCIÓ CSÚCSA, HANEM PONT AZ ELLENKEZŐJE, mert az ember azért jött létre utoljára, mert mi vagyunk az univerzumban a legnélkülözhetőbb létforma. A legújabb írásmód lényegében túllépett a nyomonkövethetőségen. Több cikknyi téma egyetlen összemosott írást eredményez. Felmerül egy Neomaci-összes kötet, rengetek kiadattlan dolgával együtt., amej néhány héten belül megtörténik, de nincs hirverése azonnal. 

 

baader-meinhof-komplex-moritz-bleibtreu.jpg2014

az évet a hiperprimitivizmus megkérdőjelezésével kezdjük - már több mint három éves, és ez a saját egyenlete szerint múzeumba való. első leváltója a koncentralizmus akar lenni, melynek egy kiáltványa utáni második írásában ráébred önnön hibájára, és ezért meg kell hogy szüntesse önmagát (antiirányzat), így valójában az ellentétét kellene követni, tehát a tagadását, vagyis az antikoncentralizmust de vajon a hiperpriimitivizmusnak tényleg befellegzett? hiszen az Inspirálók már nem követik csak be-beugró szerepe van... a #22. számra adtunk magunknak határidőt a határozásra, amely egyébként is érdekes kivitelezésben látott napvilágot. Mexületik tehát Rohadék utolsó írása, a HIPERPRIMTIVIZMUS BEFEJEZÉSE "?" mely meg kívánja tagadni a természet törvényét, nevezetesen, hogy se tézis, se antitézis, se szintézis ne legyünk, tehát se ok és se okozat. Így két jelmondat (?) születik, az egyik: 0+0=-1, a másik: NEM TUDOM. Tehát a tökéletes kiszámíthatatlanság művészeti ággá fejlesztése révén a HIPERPRIMITIVIZMUS már önmagától is elhatárolódik. Hogyan lehtséges ez? NEM TUDOM. A lényeg a kérdezésben van? NEM TUDOM. Hogy lehet nulla meg nulla egyenlő minusz eggyel? NEM TUDOM. Mi az élet értelme, hogyan keletkezett a világmindenség, mi lesz velünk a halál után, ha semmit sem adok és semmit sem kapok, az veszteség (0+0=-1)? a NEM TUDOM az egyetlen tökéletes válasz. Talán viccesen hangzik, és az is lenne, ha nem gondolkodtam volna rajta már legalább két évet minden áldott nap. Pedikg a válaszhoz csak egy kis olvasotság kellett volna. A HIPERPRIMITIVIZMUSt folytatni lehet az agnoszticizmusból kiinduló POSZTHIPERPRIMITIVIZMUSSAL. A 2010 nyarától tartó HIPERFASIZMUS pedig új lendületet kapott a REDPEACE csoport révén (amire már kitértem a maga helyén), ezt se fejelcsük el. A POSZTHIPERPRIMITIVIZMUS tehát abban különbözik a HIPERPRIMITIVIZMUSTÓL, hogy elveszti a logikát. Mindegy, hogy ebben hibás-e vagy nem. Apróságnak tűnik, de ez annak, aki belemélyed, látható, hogy radikális - ebben a cikkben, amit hat évig írtam, minden radikális volt.

  konyec.

az öszefoglalót írta: Moritz Bleibtreu

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.